Így növekedünk

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickersLilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

2012. január 25., szerda

Tüdőgyulladás

Sajnos ezen a héten a lányok megint lebetegedtek. Kezdődött a szokásos tüsszögéssel (ez már a síelés odaútján indult), majd hétfőn jött hozzá a köhögés. El is mentünk a doktornőhöz, aki megnyugtatott, hogy elég az ACC és orrtisztítás. Igen ám, de Abigél szerdára már be is lázasodott, és Adél köhögése sem javult egy cseppet sem. Sőt, Abigél is egyre csúnyábban köhögött, és péntekre virradóan is még lázas volt. Újra elmentünk az orvoshoz, aki közölte, hogy Abigél tüdeje nem annyira zörejes, mint Adélé, de mindkettőnek ír fel antibiotikumot (Zinnat), és mehet továbbra is a nyákoldó. Amint hazaértünk be is adtam nekik a gyógyszert, de Abi alig bírta bevenni, mert nagyon sűrű volt, majd fél percre rá annyira köhögött tőle, hogy ezt egy alapos hányás kísérte. Szegénykém egész testéből remegett, már szinte epét hányt, de még mindig öklendezett, és jött belőle. Alig tudott megnyugodni, a kis meztelen testét (mert mindent lehányt) egy takaróba csavartam és csak bújt hozzám és majdnem el is aludt a kezemben. Hívtam az orvost, aki közölte, hogy este próbáljam meg újra, és ha kijön belőle, akkor odaszól a patikába, hogy adjanak nekünk másik orvosságot (ő már ugye nem rendelt). Nem tudom milyen orvos, nő az, aki gondolja, hogy egy anya szeretné másodjára is meghányatni a gyerekét, mindenesetre én nem tettem, este szépen telefonáltam, előadtam a sztorit, mintha hányt volna, és Árpi este elhozott egy másik antibiotikumot (Augmentin Duo). Szombaton is lázas volt Abi, nagyon ramatyul volt, csak a kezünkben volt, és majd lecsukódott a szeme. Nagyon nem tetszett ez nekem, és meg is beszéltük Árpival, ha másnap reggel is lázas, akkor bevisszük Andihoz a László kórházba. Gyanús volt már nekem ez a hosszan tartó láz, és másnap Andinak elég volt meghallgatni Abi tüdejét, már mondta is, hogy a bal oldalon tuti tüdőgyulladása van. A biztonság kedvéért még elküldött minket röntgenre is, mert tarott tőle, hogy folyadék is van a tüdejében, de szerencsére az nem volt. Abi úgy állt mozdulatlanul a röntgenezés alatt, mint egy 8 éves gyerek. Sajnos a felvételen is látható volt, hogy tüdőgyulladás, és mint másnap kiderült az orvosi szakvéleményből, ráadásul kétoldali. :(
Andi haza engedett minket, de szigorú felügyelet mellett, mert ha rosszabbodik az állapota vissza kell menni, és bent kell maradni. Szerencsére azóta javulgat, már nem lázas, kapott még egy másik orvosságot is (sumamed forte), és szerintem egyre jobb a kedve is. Bár még nagyon sokat van a kezünkben (szinte egész nap), és a cumit ki sem lehet venni a szájából, de hát nem most van itt a keménykedés ideje, a lényeg, hogy ő jobban érezze magát. A köhögése még mindig rémes, de már ritkább. Adél is kezd rendbe jönni, szerencsére ő már erősebb, ő megúszta egy sima köhögéssel.
Azért az meglehetősen bosszantó, hogy a háziorvos pénteken nem vette észre a tüdőgyulladást, Adélnak pedig egy sima vírusra felírt antibiotikumot. Mikor hétfőn Árpi bement a receptért, és elmesélte, hogy mi van Abigéllel, a szeme sem rebbent. Még csak nem is visszakozott, hogy ő nem vette észre...Azt hiszem itt az ideje, hogy új orvost keressünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése